Bij PON doen we graag waar we goed in zijn; het fungeren als kenniscentrum en dienstverlener voor werkgelegenheid, mobiliteit, vervanging en verzuim. Maar zonder een gezonde financiële basis kunnen we dat niet doen. Renske Benerink en een aantal van haar collega’s van CABO helpen ons hierbij. Door onze jarenlange samenwerking zijn we goed op elkaar ingespeeld.
Wat is CABO precies?
“CABO verzorgt de financiële en personele administratie van scholen en schoolbesturen in het basis- en voortgezet onderwijs en voor kinderopvangorganisaties. Daarnaast doen we de personeels- en salarisadministratie voor poolers en voor de medewerkers van PON. Ook adviseren wij onze klanten op financieel gebied en hebben we financiële interimmers die we kunnen inzetten.”
Wat doen jullie voor PON?
“We zorgen ervoor dat alles op financieel gebied bij PON goed verloopt. We verzorgen onder andere de maandelijkse rapportages, de begroting en de jaarrekeningen. Ook regelen we de financiële afhandeling van de inzet van de poolers op de verschillende scholen. Voor het Loopbaancentrum handelen we de facturenstroom af.”
Hoe verloopt de samenwerking met PON?
“Als PON een nieuw idee heeft, dan worden we hier vaak al vroeg bij betrokken. Bij de pilot zij-instroom keken we bijvoorbeeld mee naar de financiële haalbaarheid. En dat is heel fijn, want samen weten we meer dan één. En je voorkomt zo dat je achteraf voor vervelende verrassingen komt te staan. Ook zijn we vaak bij de Algemene Leden Vergadering (alv) van PON aanwezig. Hier bespreekt PON samen met de PON-besturen onder andere (toekomstige) ontwikkelingen. Doordat we vroeg van deze ontwikkelingen op de hoogte zijn, kunnen we PON goed adviseren en checken we of deze ontwikkelingen administratieve of financiële gevolgen hebben waar we op in moeten spelen.”
Hoe ervaren jullie het contact met de PON-collega’s?
“PON is een hele fijne klant voor ons. In de beginperiode werkten we heel intensief met elkaar samen. We werkten zelfs op het PON-kantoor. Zo konden we alles goed op de rit krijgen. Ook nu we elkaar niet meer dagelijks zien geven de PON-medewerkers je het gevoel een collega van hen te zijn. Ze zijn altijd erg geïnteresseerd in je en dat zorgt voor een warm contact. Daarnaast is het ook heel fijn dat ze zaken of vragen van ons altijd heel snel oppakken. En doordat we al zo lang samenwerken weten we precies van elkaar wie we waarvoor aan kunnen spreken. Onze jaren van investeren in elkaar werpt zeker zijn vruchten af!”
Meer weten over CABO? Ga dan naar https://www.cabo.nl/